
Ето един откъс от документа, а ако го прочетете целия, ще можете в пълна мяра сами да прецените с какви извратености и глупости се занимават нямащите какво да правят (освен да вредят!) и по цял ден клатещи си краката под бюрата бюроклати (грешката в изписването на тая дума е умишлена, неслучайна) от инспектората по образованието; от приведения откъс пък ще разберете и ще се убедите в огромното интелектуално и морално превъзходство на г-н Р.Радев пред неговите нещастни мъчители-инквизитори от инспектората:
… Констативният протокол в обазованието има идентична функция с констативния протокол в следствието от съдебната система. Следователят установява фактите и наличието на някакво несъответствие с нормата, а не оценява фактите, не определя степента на съответствие на факта с нормата и не им придава ценностна характеристика на нарушения, престъпления и др.п. Ролята на съдник, който определя аксиологическите измерения на фактите и тяхното съответствие с нормата има съдът – той установява в каква степен несъответствието между факта и нормата маже да се определи като нарушение, престъпление и др.п.
В образованието ролята на следователя се изпълнява от комисията по проверката, която установява фактите и наличието или отсъствието на съответствие между факта и нормата, а съдията е министърът, началникът или директорът, който определя степента на това несъответствие и може да внесе ценностната характеристика на факта като нарушение или престъпление и т.н. В настоящия момент констативните протоколи на комисиите по проверката приличат на обвинителен акт, а не на документ, който просто констатира фектите и установява наличието или отсъствие на съответствие между факта и нормата. Комисията по проверката на моята работа се е увлякла и е напълнила констативния протокол с ценностни определения на фактите (обвинения в нарушения), а в повечето случчаи дори не е констатирала фактите, а е посочила само своя извод-оценка относно възможни факти – в част от точките не е посочен дори и един конкретен факт.
Написаното по-горе е възражение към определенията, че дадени факти или отношения, отразени в констативния протокол, са квалифицирани като нарушения. Такава квалификация никой няма право да прави, както и комисията по проверката, преди да са взети обясненията на работника (директора). Такова право има Началникът в заповед за наказание (обвинителния акт) и то само след спазване на предвидената от нормативната база процедура…
Стига толкова, текстът, казвам ви, е любопитен. А е безкрайно интересно да се установи по-нататък какви изсмукани от пръстите дребнави „обвинения“, от немай-къде, са се впуснали да предявяват изнемогващите от скука и от умствен дефицит бюроклати от пернишкия инспекторат по образованието, имащи ясно дефинирана задача: да уволнят директорът на училището г-н Радев, та да турят да седне на мястото му „наше послушно и верно до гроб момче“ от ГЕРБ!
Ето такива неща стават в „европейска България“. Погледнете си часовника. Днес е все пак 12 юли 2012-та година (!), а не някой ден от 50-те години на ХХ-я век! Не е за вярване, но е така: някои хора са замръзнали в развитието си и са се вкаменили като паметници на така славния комунизъм, в който най-ненавистна беше тъкмо личността. А че г-н Радев е личност се демонстрира даже само от това, че така умее толкова ефективно да вбесява бюроклатите-комуноиди…
Но това е една въпреки всичко оптимистична книга, която ни казва, че от нас, гражданите, зависи всичко: ако сме мизерни духом, няма как и да не живеем в бедност. От нашите ценности зависи съществуването, живота ни. Духовната безпътица поражда историческите, пък и сегашните ни нещастия. А растежът на нашите сили – и като индивиди, и като нация – тръгва от освобождаването на съзнанията ни от ония коварни скрупули и дефекти, заради които толкова сме си патили – и за които сме платили тежка цена.