Да ни е честито раждането на най-новия дървен „философски“ бай Ганю!

Предизборната борба вече започна и ще ескалира все повече независимо от лятото. Ето един пример в това отношение, ето едно писание на блогър, който се представя за индивид, имащ „философско“ образование, т.е. имащ претенцията да е от „ентелектуалния елит“ на нацията; ето малък откъс от неговата иначе дълга и предълга статия, след който следва, разбира се, дълга и предълга тирада срещу сините кандидати, особено тия от ДСБ:

Защо не гласувах на предварителните избори… и защо няма да гласувам и на след-варителните?

Започна предизборната пропаганда и вече доста хора, които уважавам, писаха в блоговете си в подкрепа на сините и особено на тъмносините кандидати. Показателно ми е, че хората виртуално около мен подкрепят все още “сините”. Но е нормално – бил съм за СДС, в очите ми е блестяла надежда на не един митинг, студентски протест или блокада – най-логично би било и аз да съм останал “син”. Но това, което другите наивно отказват да видят е, че всички в политиката са боклуци…

И так далее, и тому подобное пише в тая, както си личи, съвсем поръчкова статия – няма да се учудя и да е платена от Позитано-20 или от ДПС, щото, за отбелязване е, няма и думи срещу вчерашните кандидати от СДС. Разбира се, огромният словесен опус накрая завършва с думи, които като послание са твърде удобни за ония, които най-вероятно са платили на тоя иначе доста несръчен агитатор:

Не гласувам. И не съм пасивен – обяснявам всеки път разбираемо защо и как. Много от “активните” гласуващи и това не могат да направят.

Като прочете блудкавата иначе статия, моя милост рече да фърли един камък в туй блато, съставено от баналности; по-долу ще прочетете какво написах там; и понеже добре зная, че коментарът ми немедлено ще бъде изтрит, го турям и тук та да се запази за идните поколения 🙂 Та дръзнах да напиша там следното:

Значи сте на едно мнение с бай Ганя! 🙂 Той поне е лаконичен:

„Всички са маскари, и едните, и другите!“

Съдържанието на цялата Ви статия може да се сведе до твърдението, съдържащо се в тия няколко простички думи. Тогава защо беше нужно да хабите толкова много думи за да кажете толкова малко смисъл?!

Затуй е гений Алеко: че е успял да вложи в устата на иначе противния си и простоват герой такива думи, смисъла на които и след повече от 120 години учените мъже не могат и няма да кажат даже и с прекалено многословните – и с празнословните! – си „учени“ статии.

Прочее, духовното Ви родство с иначе толкова простоватия литературен герой на Алеко едва ли е нещо, с което може да се похвали един човек, претендиращ да има философско образование. Тъй че стократно по-мъдро щеше да бъде просто да си бяхте замълчали когато в главата Ви се появиха тия банални и блудкави мисли 🙂

Които именно са на „ентелектуалното“ ниво на простака бай Ганя, хиперболичен образ на българската наглост и простотия още преди близо два века. Тъй че да ни е честито раждането и на новия блогърско-философски бай Ганю! 🙂

ЗАБЕЛЕЖКА: Същият този блогър е измислил някои извънредно „длибоки“ мисли за туй защо не требе да се гласува; ето, дивете се и цъкайте като се докоснете до мъдростта та тоя нов доморасъл философски бай Ганю:

Гласуването не променя нищо. Съзнателното, отговорно негласуване не е признак на социална апатия. Напротив – ако наистина търсим подобряване на социалния ред, безотговорно е именно поддържането на властовата система с поредното ненужно гласуване, което не променя нищо. Освен че укрепва централната власт и представителното управление. И съответно отслабва местното самоуправление и нагласата за пряка демокрация. Гласуването не е делегиране на власт, защото тя и без изборите е централизирана. То е отказ от лична гражданска отговорност.

Какво ще кажете, а? Супер е! Дървената „философия“ тук трябва да преживее един преживее един свой празник, а философията засрамено да сведе глава…

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр.

[Прочети >>>]

Как да си купя книгата?

Едно мнение за “Да ни е честито раждането на най-новия дървен „философски“ бай Ганю!

  1. Грънчаров, аз не ви забелязвам вече, много моля не се занимавайте и вие с мен! Омръзнало ми е от комплексари като вас! Платена ми била статията – хахаха! Смешник сте вие, колега, смешник! И моля, повече не коментирайте в блога ми, ако може – така ще ми спестите излишното присещане за вас и идването дотук, да ви прелиствам супер претенциозните писания.

Вашият коментар