Десницата е призвана да наложи една друга политика, поставена на нравствени основи

На едно място във Фейсбук, именно на стената на Svetoslav Alexandrov се проведе снощи една дискусия, илюстрираща превъзходно остротата на нравствения проблем у нас, който се проявява дори и в сферата на политическото. Та там аз си позволих да кажа нещо съвсем саморазбиращо се, а именно, че спрямо една дама, каквато е г-жа Кунева, не бива да си позволяваме невъзпитано отношение и поведение, да я обиждаме и пр., особено ако искаме да бъдем смятани за европейски мислещи, а също така и за дясномислещи хора; ето какво стана след като си позволих да отправя този призив от морално естество:
Svetoslav Alexandrov каза: Не съм мислил да го кажа – но … не е ясно кой ще е 17-тият евродепутат. Има шанс РБ да има още един евродепутат, а ДПС – да загуби един. Пред тази перспектива съм готов да преглътна Куневица.
Valeri Velev каза: Никога!
Svetoslav Alexandrov каза: Дори и пред ДПС?
Valeri Velev каза: Дори…
Svetoslav Alexandrov каза: Е… на мен БСП и ДПС са ми по-противни… Ако изгубят един… Куневица да си стяга куфарите и да бяга в Европа. И да не се връща.
Ralitsa Vachkova каза: С удоволствие бих я пратила в ЕП, за да не ни мъти водата тук и ако може да си вземе Даниел Вълчев за съветник.
Svetoslav Alexandrov каза: Да взима и Найден и да бягат и тримата.
Valeri Velev каза: Ама тя тука вече за нищо не става, няма хора зад себе си…
Svetoslav Alexandrov каза: Абе тя сега е на ръба… Броят се последните бюлетини. За 150 гласа ставало въпрос. Може и да се класира. Е тогава – айде, на бегом.
Ralitsa Vachkova каза: Аз убедено смятам, че едва ли в БГ има друг човек с такава ЕС експертиза като нея и ако някой трябва да влезе в ЕП като представител на България от съвсем професионална гледна точка смятам, че тя е по-добра от кандидат на ДПС.
Tania Pesheva каза: Е, еееее втори мандат за РБ, малко се поУляхте, с 6,4% при праг 5,9 някакви 056% над прага да донесе втори мандат …..
Ralitsa Vachkova каза: Въпрос на изборна математика, а не на проценти.
Svetoslav Alexandrov каза: От ЦИК иначе все още са колебливи: В този момент не можем да твърдим, че по отношение на преференции ще има разместване в която и да е листа, обяви говорителят на ЦИК Александър Андреев по отношение на възможността Светослав Малинов да е изместил Меглена Кунева от листата на Реформаторския блок. Това ще можем да потвърдим, когато всички протоколи бъдат въведени повторно и се установят резултатите, подчерта той.
Ralitsa Vachkova каза: За Малинов няма никакво съмнение. Според мен се смотват така заради евентуалните изненади при БСП.
Svetoslav Alexandrov каза: Сигурни ли можем да бъдем?
Ralitsa Vachkova каза: Абсолютно.
Лъчезар Лачев каза: Щом си готов да преглътнеш Пръмова, ще преглътнеш всичко.
Константин Константинов каза: Що да няма никой зад нея? Найденчо и е зад гЪ…а
Ангел Грънчаров каза: Не бива да се говори и пише така неуважително за една дама („Куневица“) – в такова говорене няма нищо европейско. Бие на очи неевропейщината на позволилия си го… и понамерисва на байганювщина… нали уж бяхме за повече морал?!
Лъчезар Лачев каза: Ако за вас Пръмова е дама, за мен е червен парцал! Въпрос на гледна точка Грънчаров Нямам си и представа на какво мирише около вас, а и едва ли е нужно да ни споделяте априорните си възприятия :)))))
Ангел Грънчаров каза: Разбира се, има провокатори, стараещи се да сеят само раздори, които с усърдие плюят кого ли не, представяйки себе си за образец на непорочност, да, представят се за чисти и непогрешими като папата, преструват се на по-големи католици от самия папа. С което демонстрират злонамереност: като не могат с нещо да помогнат, поне да навредят…
Лъчезар Лачев каза: Много плюнки хвърчат от поста ви, Грънчаров. Странен философ сте :)))
Ангел Грънчаров каза: „Нестранни философи“ няма. Ако са нестранни не са философи. Странността на философите се свежда до това, че никому не се мазнят и казват истината право в очите…
Лъчезар Лачев каза: :))) Има хляб във вас! Дерзайте :))
Константин Константинов каза: А има и хора бълвайки думи и не казвайки нищо… Философи дървени… Не зная що за мазохизъм е да наричаш „дама” една червена подлога! Явно трябва да си мноооого широко скроен Грънчаров от Пловдив!
Лъчезар Лачев каза: Няма нищо лошо в това, един дървен философ да припознае за дама една червена дзодза :)))
Константин Константинов каза: Освен провокатори има и слагачи, Грънчаров…
Ангел Грънчаров каза: А така, давайте, покажете си цялата простащина, давайте, плюйте, надпреварвайте се в ругаенето! Факт е обаче, че един що-годе възпитан мъж никога не би се държал по такъв грозен начин с една дама…
Лъчезар Лачев каза: Ние се забавляваме с вас Грънчаров. Защо се превъзбуждате?! Очаквах повече от един философ :))
Константин Константинов каза: Предпочитам да бъда човек, които ругае – отколкото тиха и възпитана гад.
Svetoslav Alexandrov каза: Светослав Малинов е евродепутат. Точка. Кунева вече е история (надявам се) в евродепутастването.
Лъчезар Лачев каза: Аааа, няма точка още. Точки ще слагаме, когато измекярите, натресли ни Пръмова, си изметат задниците от партията на Костов.
Лъчезар Лачев каза: Щото ако не се махнат, утре може и Гоце да ни сложат за водач, или поне Виктор (Петър Стоянов).
Константин Константинов каза: Светослав Малинов е евродепутат. Точка. Предател. Точка. Кунева вече е история (надявам се) в евродепутастването. Точка. Оглавява дясното пространство. Точка.
Ангел Грънчаров каза: Тоя, завалията, почна да се изразява като Дмитрич, което говори за възможно най-голяма деградация.
Svetoslav Alexandrov ето почна да се държи възпитано, вече пише „Кунева“, а не „Куневица“; добрите нрави и маниери не са излишни за никого…;
Лъчезар Лачев каза: Грънчаров ни претрепа с този пост!!! Личи си ошлайфаният израз и лустросан интелект на опитен философ Аз се предавам! :)))
Ангел Грънчаров каза: Ето ви един музикален поздрав за разведряване на обстановката: Комунизмът си отива, спете спокойно деца #ДАНСwithme
Svetoslav Alexandrov каза: Всъщност, ако гледаме консерватизмът, навремето в България жените не са наричани със собствени имена. Наричали са ги с имената на мъжете им – напр. на чорбаджи Юрдан жена му се казва Юрданица. Иначе коректното е консервативната позиция да не се нарича „Куневица“, а по-скоро „Пръмовица“ заради мъжовата фамилия.
Константин Константинов каза: „Тоя” ти напомня,че трябва вече да си вземеш хапчето и да се забавляваш с червената кукувица „дама”.
Ангел Грънчаров каза: Баща й или дядо й, не зная точно, е пострадал от комунистите, тъй че гавричките с неговата фамилия или име не са уместни и не говорят за добър тон… Пренебрежението към личността на жените само защото са жени не е характерно за съвременния консерватизъм, то по-скоро е характерно за лошото възпитание, не бива тия две неща да ги свързваме в едно…
Svetoslav Alexandrov каза: Ох… толкова ли е трудно да се приеме, че някои от нас не я харесват? Нормално е да сме предпочели Малинов.
Лъчезар Лачев каза: Ма то „май“ и на Бокича дядо му пострадал от комунистите…. ама с „май“ не става.
Константин Константинов каза: Гушни я Грънчаров, вземи я под крилото си… И я заведи в червения си кът. Кой Малинов бе? Тоя дето предаде ДСБ ли?
Лъчезар Лачев каза: Къде го намери то куневак бе, Светльо :)))) Впечатлен съм- все пак, за първи път срещам някой, който да харесва тая червена змия :))))
Svetoslav Alexandrov каза: Е надявам се Ангел Грънчаров да е пуснал преференцията за Малинов… все пак доскоро беше десебар.
Лъчезар Лачев каза: Ясно. Втора изненада – десебар, който харесва ДС творения… Впечатлен съм за втори път! :)))))
Константин Константинов каза: Като чета философиите му, май, че е Куневист.
Ангел Грънчаров каза: Alexandrov, в политиката не става дума за „харесване“ и за глупави емоции, а за нещо съвършено друго. Време е да проумеете и това и да престанете да се правите на големи бабаити!
Alexandrov, остава още малко да ми турите етикета „враг“ и да ме изправите до рова за разстрел. Така комунизмът ще ви бъде пълен!
Лъчезар Лачев каза: А, сега ми се проясни! Ти знаеш нещо, което ние не знаем :))) Така – може! Аз мислех, че си обикновен дърдорко! :)))))
Svetoslav Alexandrov каза: Не съм казал, че сте враг, но ако се самоопределяте като такъв, аз нищо не мога да направя. Аз само казвам, че бях останал с впечатление от вас като десебар. При това – уважаван десебар от много хора, вкл. и от младежи като Марин Чушков, на който сте бил учител. Лично от десебарите бих очаквал да подкрепят кандидатите на ДСБ.
Лъчезар Лачев каза: Не се изживявай в мислите и фантазиите си като жертва Грънчаров! Ние измекярите ги разстрелваме само с думи! :))))))
Ангел Грънчаров каза: Апропо, Alexandrov, десебар не съм бил; в партии не съм влизал откакто в 1999 г. някои праволинейни кариеристи от СДС не ме обявиха за „враг“ и не ме изключиха просто защото съм си позволил да изоблича ламтежите им за власт и облаги; след две години тия другари бяха изгонени от СДС и мен ме възстановиха в СДС с извинения, ала аз престанах да хода на събранията им.
Лъчезар Лачев каза: Той бил репресираааааан! :))))))
Svetoslav Alexandrov каза: Много кариеристи е имало в герговото котило, както ни е напомнял нееднократно Христо Марков.
Ангел Грънчаров каза: Аз съм подкрепил Реформаторския блок и преференция за Малинов. Тук си позволих само да кажа, че не бива така хамалски да бъде ругана една дама, и ето, бях обявен едва ли не за враг, подлежащ на убивание. Което говори, че комунистическите рефлекси са живи и в някои най-твърди „антикомунистически“ кратуни…
Константин Константинов каза: Апропо.
Svetoslav Alexandrov каза: Ами аз точно това очаквах да чуя – че сте гласувал 10:2
Ангел Грънчаров каза: Alexandrov сега пък като кариерист ли благоволихте да ме определите? Не мирясвате обаче докато не сложите на човека етикет?!
Вие отдавна трябваше да знаете за кого съм гласувал ако не бяхте зает да се правите на толкова велик…
Svetoslav Alexandrov каза: Нищо не съм благоволил. Бих искал да ви посъветвам малко повече скромност. Най-малкото че бях от първите хора, които ви защитиха след уволнението. Но явно съм сбъркал с преценката.
Ангел Грънчаров каза: Сигурно сте сбъркал с преценката си за мен щом не Ви хваля, а Ви критикувам. Непременно се поправете и идете при хулителите ми…
Лъчезар Лачев каза: Колко трябва да си прост, какъв олигофрен трябва да си, да се изтопорчиш на десебарска стена и да фелатираш Пръмова! Отговори бе философчето, теб питам!
Svetoslav Alexandrov каза: Аз бих ви посъветвал да ми се извините. Най-малкото. Това, че изживявате труден период, не ви дава основание да се нахвърляте така върху хората.
Ангел Грънчаров каза: Лачев, с тъпанари не разговарям. с Alexandrov говорим в момента.
Лъчезар Лачев каза: :))) Водиш монолог тъпако!
Ангел Грънчаров каза: За какво да Ви се извиня бе, Alexandrov, заради това, че съм си позволил да Ви посъветвам да се държите малко по-възпитано с дамите ли?
В никакъв „труден период“ не се намирам! В чудесен период се намирам: водя обичайната си битка с наглеците!
Svetoslav Alexandrov каза: Май говорим на чужд език… Г-жа Кунева, хайде да говорим уважително тогава… та г-жа Кунева няма моето уважение. Просто не я харесвам. Признайте правото на един човек като мен да не я харесвам. Гласувал съм с 10/2 и съответно изборът на много хора, които мислят така, е зачетен.
Ангел Грънчаров каза: Това, че не харесвате Кунева не Ви дава моралното право да я наричате каквото Ви дойде на езика; все пак това е една дама…
Лъчезар Лачев каза: Тоя човечец. Започвам да се съмнявам, че не е философ, а луд, пуснат в градска отпуска! :))))
Ангел Грънчаров каза: Дясномислещите хора би следвало да се различават от комунистите в това най-значимо отношение: че уважават другата личност и нейното суверенно право да бъде себе си. Тъй че харесването и нехаресването тук нямат никакво значение…
Лъчезар Лачев каза: Той милия, не може да направи разлика между „личност“ и „боклук“ :)))
Ангел Грънчаров каза: Ето как мисли и как се изразява един комуноид като Лачев! Чудесен пример е той! Откъде ли изпълзяват такива изкопаеми по времето преди и след изборите…
Svetoslav Alexandrov каза: Г-н Грънчаров, как тогава ще се оправдаете за собствените си думи от 22 декември 2012 година: „Е, не е този начинът, груба грешка допуснахте, другарко Кунева-Пръмова; така не се правят тия работи! По-малко наглост хич няма да Ви навреди!“
Ето и линк към този пост: … Вижте още: HUMANUS, дневникът на философа Ангел Грънчаров: Коледно обръщение на М.Кунева, прогизнало от…
Ангел Грънчаров каза: Заети са с това предимно да сеят ненавист, разделение, да плюят личностите, които не са като тях и пр. Сиреч, не правят друго освен да изразяват постоянно един комунистически манталитет…;
Svetoslav Alexandrov каза: Аз мисля, че зададох въпрос по-горе.
Лъчезар Лачев каза: Хааааа, философчето се е изразило грубо за „една дама“! Що така бе балалйко :))))) Как така си сменяш боята през няколко месеца? :))))) ПАЛЯЧО НЕЩАСТЕН! Браво Светльо! Направо нокаутира тоя нещастник! :))
Svetoslav Alexandrov каза: Та така, Кунева е наш коалиционен партньор на ДСБ, но… никой да не ме задължава да я одобрявам като политик. Няма как да стане. Просто се е случило да сме в коалиция. Това не значи, че съм си сменил отношението към нея от няколко години. Винаги е било отрицателно. Аз обаче в последно време работих за Светослав Малинов. Само за Светослав Малинов…
Ангел Грънчаров каза: Кунева показа на дело, че е човек с европейско мислене, морал и поведение. И тя не е светица, но е хубаво това, че е възпитан човек с европейски маниери, нещо, което не мое да й се отрече. Вероятно с това вбесява така силно комуноидите. Аз съм такъв, че когато всички почнат хорово да плюят някой, той мигом ми става симпатичен. Така когато навремето всички плюеха Костов, аз застанах на негова страна. Нещо такова сега се случва и с Кунева. Така съм устроен, че не харесвам хоровите изпълнения, а ценя личностното начало. Тъй че, Alexandrov, Кунева от пръв поглед си личи, че е дама, ерго, въпросът Ви е глупав… постарайте се да го преформулирате смислено…
Svetoslav Alexandrov каза: Значи – признавате тогава, че през 2012 година поведението ви е било нехристиянско, неконсервативно спрямо Кунева, а сега признавате грешката си, защото имате различно мнение за нея?
Ангел Грънчаров каза: Между коалиционни партньори, драги ми Alexandrov, трябва да има елементарна почтеност и уважение, иначе всичко отива по дяволите. Като повтаряш стократно на ден колко Кунева била не знам си каква, вярно, израстваш в очите на идиоти като Лачев, но възниква резонният въпрос: и какво от това?! Разбира се, да се сеят раздори пък макар и по уж възвишени причини не е кой знае колко хубаво нещо, особено когато става дума за претендиращи да са десни хора…
Щом това ще Ви помогне да спите спокойно, ще призная: да, държал съм се глупаво по отношение на Кунева в миналото, осъзнал съм това и ето, сега апелирам и други да не повтарят такива грешки. Сега ще спите ли по-спокойно?!
Svetoslav Alexandrov каза: Добре. Ще спя по-спокойно. А това, което аз мисля за г-жа Кунева, е между мен и Бог. Преди всичко пред него отговарям за това, което съм си помислил и казал.
Ангел Грънчаров каза: Ни най-малко не се смятам за безгрешен, дано това признание Ви успокои съвсем. Апропо, ровенето в блога ми с оглед да намерите „компроматче“ пак не е кой знае колко достойно занимание…
Ако Вие бяхте наистина толкова почтителен спрямо Бог, нямаше да се отнасяте така безчовечно и към негови творения, в частност и Кунева; разбирате ли поне това? Между другото хора, които парадират наляво и надясно с вярата си в Бога, едва ли са толкова искрено вярващи…
Svetoslav Alexandrov каза: Не ровя в блога. Просто по една или друга причина съм чел редовно ваши изяви и знам много добре как еволюира мнението ви за Кунева по странен начин. Първо не я одобрявахте, после изведнъж за президентските гласувахте за нея, после пак не я одобрявахте… Хайде стига. Дългогодишен читател съм ви. Някои неща съм харесвал, други – не. Но като цяло това с Кунева – неколкократното обръщане, така и не го разбрах.
Ангел Грънчаров каза: Кунева ми стана симпатична тъкмо защото някои „безгрешни“ се нахвърлиха като бесни псета върху нея да я хапят където сварят, разбирате ли? Ако сте християнин би следвало да ме разберете…
Svetoslav Alexandrov каза: О, разбирам ви. Но аз предпочитам да съм последователен в мнението си. Затова се радвам, че Светльо Малинов е евродепутат. Макар че не бих имал нищо против да се вземе едно място от ДПС и да се даде на РБ – и това да е Кунева. Даже в такъв случай е по-добре да напусне вътрешната политика и да бяга на запад, за да не мъти водата тук.
Ангел Грънчаров каза: Долавям нехристиянски нотки в отношението Ви към Кунева, но то си е Ваш проблем. Християните по принцип се отнасят добросърдечно и към най-пропаднали човеци – защото страдат и защото са все пак Божие творение.
Svetoslav Alexandrov каза: Ама чакайте, аз нямам нищо против тя да се спаси и да достигне вечен живот с Бога. Нямам нищо против душеизцелението й. Но мислех, че говорим за политика все пак.
Ангел Грънчаров каза: Смятам, че е крайно време в българската политика да почнат да се установяват нравствени, християнски по духа си отношения. Пример за това трябва да дадат десните политици и партии, те са призвани и в това отношение да изиграят водещата роля. Затуй смятам, че не бива да се толерира едно по същество аморално, безнравствено, нехристиянско отношение към една личност – каквато е г-жа Кунева. Тия неща нямат нищо общо с духа на дясната ценностност според мен, която има дълбоки нравствени и християнски основи.
Svetoslav Alexandrov каза: Дотук съм съгласен. Това не значи, че трябва да си затваряме очите пред всяка една политическа грешка. Аз лично смятам, че ако тя беше оставена на второ място, днес щеше да има два евродепутата. Щеше да има много по-малко отвратени, десебарите щяха да затвърдят преференцията, а куневистите щяха да поставят Кунева на второ място.
Ангел Грънчаров каза: Това са дребни страсти, Александров. Истински важното е друго. Цялата работа е в това, че десницата е призвана да даде пример за една друга политика, поставена на нравствени основи. Ето затова аз съм така придирчив към тези „несъществени“ неща, именно моралните.
И на второ място важното е това, че е застрашена европесйката ориентация на страната. И всичко, що е наистина за европейския път на България би следвало да бъде привлечено към каузата, а не да бъде отблъсквано на основата на глупави претенции: примерно, че, видите ли, на мъжа на Кунева бащата бил еди какъв си…
Plamen Vasilev каза: Все някой друг ни е крив! Нямало морални политици, нямало християнски ценности… Има ги, но няма кой да ги подкрепи. При 130-150 000 евангелски християни в България, можем да вкараме достатъчно на брой депутати, общински съветници и кметове + евродепутати. А ако ни подкрепят и братята православни и католици, а и още други морални хора – България може да стане „Балканското чудо“. Просто няма кой да повярва, че това може да се случи. Няма кой да каже на християните да се консолидират около качествени личности. Все се делим на наши и ваши. Докато сме разделени, все ще е така. Другото е статистика
ДОПЪЛНЕНИЕ: На другия ден опонентът ми публикува ето какво:
Завръщането на ДСБ в голямата политика е прецедент за новата българска история. До този момент не е имало политическа партия, която губи изборите и отпада от парламента, но на следващите избори се връща – при това прескача по-висока бариера – от 5.88% за европейски парламент.
Не си правя илюзии обаче, че този успех е постигнат сам. Независимо от личното ми мнение за Кунева, не мога да отрека и положителната роля на ДБГ и техните избиратели, които помогнаха за влизането на Светослав Малинов. Имам много резерви към Реформаторския блок и много критика, но в това обединение има нещо повече. Поотделно както ДСБ, така и СДС, и ДБГ, и БЗНС имат известен електорален потенциал, но недостатъчен за голямата политика. Затова е важно отсега нататък тези партии да се явяват заедно на изборите.
Реформаторският блок е поел ангажимент за явяването на избори заедно за един пълен електорален цикъл – който включва евроизбори, местни избори, парламентарни избори и (може би, не знам още) президентски избори. Би било хубаво да се явим заедно пак. Особено на парламентарните. Нашите избиратели трябва да имат своето представителство не само в Европейското, но и в българското народно събрание.
И дано да е по-скоро.
Svetoslav Alexandrov
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ (с подзаглавие Кратка психологическа история на съвременна България), изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2008 г., 320 стр. Хронология и феноменология на случилото се след 1989 година, както и вникване във факторите, които определят нашата национална съдба. Книга за нашите лутания по пътищата на свободата, за раждането и пътя на младата българска демокрация, за това какви сме ние, съвременните българи, книга за пропилените ни шансове и за покрусените ни надежди. Но това е една въпреки всичко оптимистична книга, която ни казва, че от нас, гражданите, зависи всичко: ако сме мизерни духом, няма как и да не живеем в бедност. От нашите ценности зависи съществуването, живота ни. Духовната безпътица поражда историческите, пък и сегашните ни нещастия. А растежът на нашите сили – и като индивиди, и като нация – тръгва от освобождаването на съзнанията ни от ония коварни скрупули и дефекти, заради които толкова сме си патили – и за които сме платили тежка цена.

Вашият коментар